Blog break due to broken camera, join me on Instagram

Instagram

söndag 25 mars 2012

Nail art Sunday - Bangkok

Yay jag hann! Tyvärr så missa jag Holo fredag men vi överraskade mamsen med en myskväll med god mat och vin så hann inte, men de kommer ju en fredag snart igen:-)

Och då när jag var hos mamma så norpade jag ett av hennes lack och passade på att måla när jag var barnfri, och för att jag har slut på bomull hemma. Jag skulle tippa på att 90% av mammas lack består av rött i alla nyanser, men jag lyckades hitta en "normal/neutral" färg som jag fastnade för. Tyvärr så såg den mycket murrigare ut i färgen på kvällen i ett mörkt rum men är ändå ganska nöjd.
Lacket jag använt är Mavala - Bangkok 2 lager, sen för att få det att hålla en dag till så med hjälp av lite tejp så måla jag Depend - Cracked Effect SVART som en variant av fransk manikyr.



Yay I did! Unfortunately, I missed Holo Friday but we would surprise mum with a cozy evening with good food and wine so did not have time, but they will come another Friday again soon :-)

And then when I was with mom so I stole one of her nail polish and took the opportunity to paint when I was a child free, and because I have run out of cotton at home. I would guess that 90% of mother's nail polish is made up of red in all shades, but I managed to find a "normal / neutral" color struck me most. Unfortunately, it looked very drab fall color in the color of the night in a dark room but is still quite happy.
The polish I've used is Mavala - Bangkok 2 layers, then to get it to stay one more day so with a little tape as I paint Depend - Cracked Effect BLACK as a variant of the French manicure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar